duminică, 5 august 2012

Biciuşcă


Poate mă lămureşte şi pe mine cineva, fiindcă nu am reuşit să aflu până acum, deşi umblu după răspuns de ani buni. Mi-am întrebat şi studenţii, ei fiind mai aproape de spiritul viu al argoului şi jargonului, am întrebat oameni din medii felurite, dar răspunsul tot nu l-am putut afla. Pe scurt: „biciuşcă” se spune la o crâşmă de doi bani, o speluncă unde se consumă alcool de proastă calitate, ieftin, iar clientela este exclusiv din rândul alcoolicilor mai mult sau mai puţin anonimi (garda de oţel, care, la şapte dimineaţa, e cu „ochii lui Dobrin” în nas). Însă cum s-a deplasat sensul de la „cravaşă” la „cârciumă”, asta tot n-am reuşit s-o aflu. „Biciuşcar” (pentru client al unei astfel de bombe) e simplu de înţeles, problema este „biciuşca”, cea care, cu înţelesul de „local de joasă speţă unde se consumă alcool de calitate proastă”, nu se regăseşte în nici un dicţionar românesc, nici măcar în dictionarurban.ro sau în 123urban.ro. Singura explicaţie ce-mi vine în minte este că acest sens provine de la faptul că în astfel de birturi, probabil, beau, la origine, căruţaşii. Oricum, aştept explicaţia lămuritoare şi revelatoare. Rămân dator!

Let's All Get Drunk  -   Afroman
   

6 comentarii:

  1. Eu am mai auzit de "biciuscarie". Necunoscute sunt mijloacele de imbogatire a vocabularului in locurile astea :))

    Si pentru ca tot se potriveste, am gasit asta zilele trecute: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/30751_119351034750483_6901660_n.jpg

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cuvantul "biciusca" il stiu din zona botosanilor unde se afla bunicii mei si inseamna un lemn cu un bici in capat si se mana caii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Raspunsul l-ai dat la final. In birturile de pe langa iarmaroace, trageau mai tot timpul carutasii care nu lasau biciusca in caruta ci o luau cu ei si in caz de pericol o foloseau(e dureroasa rau cand este folosita -proprie experienta). Am vreo doua la tara si sunt facute piele de porc impletita si lemn de corn.
    "garda de oţel, care, la şapte dimineaţa, e cu „ochii lui Dobrin” în nas). "
    hihihihihi, ce-mi place expresia!! EU cunosc oameni de genul asta .( unii dintre ei sunt INTELECTUALI cu doctorat neplagiat. hi
    Exemple de biciuscarii: Orsova- "Ultimul banut"-vis a vis de Catedrala catolica
    Dr. Turnu Severin- "La 11 metri"- langa podul Gruii, "La Cleopatra" -peste drum de liceul unde predau EU.
    Alba Iulia- "La Jegosu"- in Cetate, " Cateaua lesinata"- langa Catedrala ortodoxa(a dat faliment), " Bodega De L`arte" - langa biblioteca Batthyaneum
    Craiova- "Cocosul vesel" -pe strada mea etc etc

    RăspundețiȘtergere